2008/05/14

Skälåker 12/5

Satsade på en tidig morgon då prognosen sa att det skulle peaka då. Jag och Pär åkte dit och var på vattnet strax efter 06:00 vinden låg då från N och det var svårt att uppskatta styrkan. Jag riggade 6,2 och tog stora brädan för att testa och när jag kom ut en bit så var det lite överlevnadssurfing, brädan blev som en flygande matta...snabbt in och byta till isonic 76:an och samma segel. Det var första gången jag testade den och fick alldrig till något trim, ovan med stropparna, bommen fel, hängseletampar fel ja i princip all gick åt hvete. Seglade på halvind med noll koll så några farter blev det inte. Lite bitter då det var 08 speedcup och jag lyckades inte ens segla som jag har gjort med stora brädan :( Nåja med lite inkörning så ska det nog lösa sig.

No comments: